Kleines Facelift der Gen. 2

Erfahrungen und Erlebnisse mit dem GT, Fragen, Meinungen
Forumsregeln
Bitte hier nicht mehr posten, benutze https://forum.3000gt.org
Markingtime
Beiträge: 64
Registriert: 26 Dez 2012, 05:09

Re: Kleines Facelift der Gen. 2

Beitrag von Markingtime »

Nice job on the gauges, they look like they could be stock.

Now as for the trim piece that holds the switches, how do I get my hands on one. Do you have wrecking yards that sell used parts? I tried ebay.de but could not navigate it even after Google tried to translate it.

I have an address in the UK that I am consolidating parts at to save on shipping.
Benutzeravatar
icke39
Beiträge: 2508
Registriert: 23 Nov 2006, 16:14
Wohnort: LEIPZIG

Re: Kleines Facelift der Gen. 2

Beitrag von icke39 »

the 12V in/output port is normally located next to the ashtray. (Gen1). should be like this in Gen2 also
mitsublue
Beiträge: 3508
Registriert: 01 Mär 2003, 14:19
Wohnort: Würzburg (BY) oder China
Kontaktdaten:

Re: Kleines Facelift der Gen. 2

Beitrag von mitsublue »

....should be like this in Gen2 also
But not in the earlier Gen. 2 (~ My. 95 - 98)
Markingtime
Beiträge: 64
Registriert: 26 Dez 2012, 05:09

Re: Kleines Facelift der Gen. 2

Beitrag von Markingtime »

icke39 hat geschrieben:the 12V in/output port is normally located next to the ashtray. (Gen1). should be like this in Gen2 also
I have 2, one by the ash tray and a 2nd one between the AA and Cruise Control switches. So If I can get one of your 93 trim pieces with the heated switch I will still have the 12v by the ash tray.
Benutzeravatar
Interceptor
Beiträge: 2095
Registriert: 29 Nov 2005, 17:28
Wohnort: nähe Stuttgart (Ba.-Wü.)

Re: Kleines Facelift der Gen. 2

Beitrag von Interceptor »

Markingtime hat geschrieben:I have 2, one by the ash tray and a 2nd one between the AA and Cruise Control switches.
The same at my Gen.2. :)
Markingtime
Beiträge: 64
Registriert: 26 Dez 2012, 05:09

Re: Kleines Facelift der Gen. 2

Beitrag von Markingtime »

Interceptor hat geschrieben:
Markingtime hat geschrieben:I have 2, one by the ash tray and a 2nd one between the AA and Cruise Control switches.
The same at my Gen.2. :)
So you must have a 94 or later like me?

Can someone give me a breakdown of what years constitute which gen in Germany? There seems to be some real differences between Germany and other countries I am familiar with.
Benutzeravatar
Interceptor
Beiträge: 2095
Registriert: 29 Nov 2005, 17:28
Wohnort: nähe Stuttgart (Ba.-Wü.)

Re: Kleines Facelift der Gen. 2

Beitrag von Interceptor »

My GT is from 2000, but my first GT was from 1993 with the same 12V in/output port.

In Germany:
1.Generation (Mk I), was sold from 1991 until 1994
2.Generation (Mk II), from middle 1994 until 2000
3.Generation was never sold in Germany.
http://www.gt-driver.de/forum/viewtopic.php?f=10&t=51

For 2. Generation there was a small Facelift in 1998 so you can read at the topic of this thread.
Markingtime
Beiträge: 64
Registriert: 26 Dez 2012, 05:09

Re: Kleines Facelift der Gen. 2

Beitrag von Markingtime »

Interceptor hat geschrieben:My GT is from 2000, but my first GT was from 1993 with the same 12V in/output port.

In Germany:
1.Generation (Mk I), was sold from 1991 until 1994
2.Generation (Mk II), from middle 1994 until 2000
3.Generation was never sold in Germany.
http://www.gt-driver.de/forum/viewtopic.php?f=10&t=51

For 2. Generation there was a small Facelift in 1998 so you can read at the topic of this thread.
Thanks for that clarification, that is pretty much what happened in the UK too. What was confusing me was the post I copied below where there was a change in the heated seat switche's location at some point during the 2nd gen. I thought perhaps mitsublue may have meant that the first location was a gen 1 feature and the new position was a gen 2 feature, although I can see now that the switches are in front of a 6-speed stick so it has to be a 2nd gen.
mitsublue hat geschrieben:The heated seat switches are located
- earlier german Gen. 2: in front of the gear-lever (violet circle)
- later german Gen. 2: below the 1 DIN-Stereo (brown rectangles)

Bild
Can someone tell me what specific years had the switches in the first position in front of the stick?

Can anyone give me a part number for the earlier trim piece?

Did gen 1 cars have heated seats?

Are the heating elements in just the seat or also in the back rest?
Benutzeravatar
Daniel
Beiträge: 658
Registriert: 18 Dez 2007, 00:03

Re: Kleines Facelift der Gen. 2

Beitrag von Daniel »

Markingtime hat geschrieben:
Bild

Can someone tell me what specific years had the switches in the first position in front of the stick?

Can anyone give me a part number for the earlier trim piece?

Did gen 1 cars have heated seats?

Are the heating elements in just the seat or also in the back rest?
Laut Mitsubishi ASA gibt es zwei Blenden. Also die vor dem Schaltknauf.
von 1992.06.1 bis 1995.05.3, Teilenummer MB832082
von 1995.06.1 bis 2000.06.3, Teilenummer MR751570

Die DIN Blende mit den Sitzheizungsschaltern unter dem Radio hat die Teilenummer MR175496

Es gibt nur eine Teilenummer (MR175495) für den Sitzheizungsschalter.

Meines Wissens wurde die Sitzheizung hier in Deutschland erst ab den Gen.2 Modellen verbaut. Ich habe einen Gen.1, Erstzulassung 08.1993 und da ist keine Sitzheizung verbaut.

Laut einem Beitrag von Mitsublue vom 13.12.2006 sind die Sitzheizungsmatten im Sitzkissen und in der Rückenlehne verbaut.
Markingtime
Beiträge: 64
Registriert: 26 Dez 2012, 05:09

Re: Kleines Facelift der Gen. 2

Beitrag von Markingtime »

Daniel hat geschrieben: Laut Mitsubishi ASA gibt es zwei Blenden. Also die vor dem Schaltknauf.
von 1992.06.1 bis 1995.05.3, Teilenummer MB832082
von 1995.06.1 bis 2000.06.3, Teilenummer MR751570

Die DIN Blende mit den Sitzheizungsschaltern unter dem Radio hat die Teilenummer MR175496

Es gibt nur eine Teilenummer (MR175495) für den Sitzheizungsschalter.

Meines Wissens wurde die Sitzheizung hier in Deutschland erst ab den Gen.2 Modellen verbaut. Ich habe einen Gen.1, Erstzulassung 08.1993 und da ist keine Sitzheizung verbaut.
I really love you guys, this is really great information.

So since the heat seating switches were first mounted above the stick and later were mounted below the radio, would you agree that the early one I want to put my switches in is the one von 1992.06.1 bis 1995.05.3, Teilenummer MB832082 ? My car came with a 2 din stereo so mounting the switches below the stereo is not an option.

Can anyone tell me if the heating elements were in both the seat and the backrest or just the lower part you actually sit on?

Can anyone give me the part numbers for the heating elements and for the wire harness between the switches and the heating elements?
Benutzeravatar
Daniel
Beiträge: 658
Registriert: 18 Dez 2007, 00:03

Re: Kleines Facelift der Gen. 2

Beitrag von Daniel »

Irgendwie finde ich keine passenden Teilenummern für den Einbauort wie es bei Mitsublue verbaut ist. Ich vermute du brauchst die Blende MB832082 und den Sitzheizungschalter MR175495 und musst dann von der Blende ein Rechteck ausschneiden, damit du den Sitzheizungsschalter einbauen kannst. Ich gebe aber keine Garantie auf Richtigkeit. ;)

Einen direkten Kabelsatz für die Sitzheizung gibt es auch nicht. Nur einen kleinen Kabelbaum vom Sitz zum Unterboden, Teilenummer MR177007, in der Zeichnung mit 83087 gekennzeichnet. Anscheinend ist bei den deutschen Modellen evtl. sogar in den USDM Modellen bereits ein Kabelsatz für die Sitzheizung im Hauptkabelbaum integiert? Zumindest kenne ich das so auch von meinem Mazda. Es wurde nie eine Sitzheizung angeboten, außer bei einem späteren Sondermodell in Kanada und der Schweiz. Aber die Kabeln für eine Sitzheizung war bereits bei allen Modellen auch in früheren Baujahren eingezogen.

Laut einem Beitrag von Mitsublue vom 13.12.2006 sind die Sitzheizungsmatten im Sitzkissen und in der Rückenlehne verbaut. Leide finde ich keine Teilenummern für die Heizmatten.

Bild
Benutzeravatar
icke39
Beiträge: 2508
Registriert: 23 Nov 2006, 16:14
Wohnort: LEIPZIG

Re: Kleines Facelift der Gen. 2

Beitrag von icke39 »

icke39 hat geschrieben:the 12V in/output port is normally located next to the ashtray. (Gen1)
I was a little wrong. The 12V output is next to AA and Cruise Control. Next to the Ashtray is the cigarettelighter in Gen1 Models. So, yes. Two sockets. Same as yours.

Havent been in the car for quite some time :-"
Markingtime
Beiträge: 64
Registriert: 26 Dez 2012, 05:09

Re: Kleines Facelift der Gen. 2

Beitrag von Markingtime »

Daniel hat geschrieben:Irgendwie finde ich keine passenden Teilenummern für den Einbauort wie es bei Mitsublue verbaut ist. Ich vermute du brauchst die Blende MB832082 und den Sitzheizungschalter MR175495 und musst dann von der Blende ein Rechteck ausschneiden, damit du den Sitzheizungsschalter einbauen kannst. Ich gebe aber keine Garantie auf Richtigkeit. ;)

Einen direkten Kabelsatz für die Sitzheizung gibt es auch nicht. Nur einen kleinen Kabelbaum vom Sitz zum Unterboden, Teilenummer MR177007, in der Zeichnung mit 83087 gekennzeichnet. Anscheinend ist bei den deutschen Modellen evtl. sogar in den USDM Modellen bereits ein Kabelsatz für die Sitzheizung im Hauptkabelbaum integiert? Zumindest kenne ich das so auch von meinem Mazda. Es wurde nie eine Sitzheizung angeboten, außer bei einem späteren Sondermodell in Kanada und der Schweiz. Aber die Kabeln für eine Sitzheizung war bereits bei allen Modellen auch in früheren Baujahren eingezogen.

Laut einem Beitrag von Mitsublue vom 13.12.2006 sind die Sitzheizungsmatten im Sitzkissen und in der Rückenlehne verbaut. Leide finde ich keine Teilenummern für die Heizmatten.

Bild
That is really useful but as you say does not show the trim piece Mitsublue has, but it does show the RHD version of his (which I already bought last year before I realized it was RHD specific). This list appears to be for the models von 1995.06.1 bis 2000.06.3. I guess I need this for the earlier years if it exists.

Fortunately Mitsublue was able to supply the part number I needed so maybe I can order it from a German Mitsu dealer.

What is still missing though is the part number(s) for the seat heating elements themselves or any picture of them in the exploded view you were able to provide. Hopefully a Mitsu dealer will be able to trace it down.

Can anyone give me a contact link to a German Mitsu dealer that may be able to deal with my English?
Antworten